فروش لوپ فلزیاب دست دوم

فروش لوپ فلزیاب دست دوم

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه لوپ چیستو کارایی آن چگونه است؟ اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما کاربران قرار دهیم، تا تجربه خوبی از خرید فلزیاب داشته باشید.

لوپ فلزیاب یکی از حیاتی ترین قسمت های فلزیاب است که یک دیسک صاف و معمولا گرد است. که یک میدان مغناطیسی تولید می کند و اهداف فلزی را در عمق زمین تشخیص می دهد.

فهمیدن هدف پشت کویل ها با سایز های مختلف می تواند شما را در انتخاب کویل مناسب برای هر کاربرد یاری دهد.

کویل های فلزیاب چگونه کار می کنند؟

کویل های فلزیاب به صورت کلی شامل دو رشته سیم تابیده شده است. یک سیم پیچ فرستنده (Transmit Coil) و یک سیم پیچ گیرنده. برخی از کویل ها دارای یک سیم پیچ هستند که هم نقش فرستنده و هم گیرنده را ایفا می کند.

وقتی که فلزیاب روشن می شود سیم پیچ فرستنده یک میدان مغناطیسی را در محیط اطراف ایجاد می کند. وقتی که یک جسم مغناطیسی با این میدان مغناطیسی ایجاد شده برخورد می کند.

همین امر باعث ایجاد یک اعوجاج در میدان مغناطیسی می شود، که سیم پیچ گیرنده این اعوجاج را تشخیص میدهد و سیگنال هشداری را به پنل کنترل اصلی می فرستد. برای خرید دسته لوپ و مشاوره با کارشناسان مجرب شرکت گلداسمیت در ارتباط باشید.

عمق قابل دسترسی با کویل (SEARCHCOIL DEPTH):

عمق کاوش قابل دسترس در کویل فلزیابها با یک حساب سر انگشتی رابطه مستقیمی با قطر فلزیاب دارد. برای مثال برای یک سکه این اثر هنگامی که از کویل هایی با قطر بیش از 15 اینچ استفاده می کنید بیشتر است.

تا هنگامی که میدان مغناطیسی تولید شده توسط کویل بزرگ باشد، برای جست و جوی اهداف بزرگ و دفن شده در اعماق زمین مناسب است. این نوع کویل ها در ایران بیشترین کاربرد را دارند.

 

فروش لوپ فلزیاب دست دوم09121611094
فروش لوپ فلزیاب دست دوم
فروش فلزیاب و طلایاب در گلداسمیت
09121611094

 

سایز و شکل لوپ فلزیاب

تعداد بسیار زیادی از کویل ها با شکل ها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند. انتخاب کویل مناسب به محیطی که در آن کاربرد دارد

بستگی داشته و همچنین نوع و جنس هدف مورد جست و جو. هرگونه تغییری در فاکتور های بالا میتواند موجب شود که کویل مورد انتظار تغییر کند.

به صورت کلی کویل ها یا دایره ای (circular) هستند یا بیضوی (elliptical). کویل های بیضوی مانور پذیری بیشتری نسبت به دایره ای شکل ها دارند. عرض باریک آنها پوشش بهتری را نسبت به کویل های دایره ای می دهند و دلیل آن نیز طول بلند تر آنهاست.

با این حال کمی عمق کاوش کویل های دایره ای بیشتر از کویل های بیضوی است، همچنین حساسیت بیشتری در خاک های غیر معدنی دارند. به همین دلیل هنوز بیشترین نوع کویل مورد استفاده همین کویل های دایره ای است.

قطر کویل ها از چند اینچ تا چند فوت متغییر است، همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم رابطه ای مستقیم بین سایز کویل و بزرگی میدان مغناطیسی وجود دارد. هرچه میدان مغناطیسی بزرگ تر باشد عمق قابل دسترسی نیز بیشتر است.

 

به صورت کلی اجزای تشکیل دهنده آن شامل موارد زیر است:

  • دستگیره تعادل: قطعه ای می باشد که باعث ایجاد تعادل هنگام کار با دستگاه می شود. وقتی شما با دست خود دسته فلزیاب را می گیرید، دستگیره تعادل دقیقا بین آرنج و مچ دست شما قرار می گیرد و باعث کنترل بهتر فلزیاب می شود.
  • جعبه کنترل: یا جعبه مادر که به نوعی مرکز کنترل سیستم شما می باشد و شامل، مدار و قطعات، باتری، بلندگو، ریز پردازنده ها است.
  • دسته(میله): میله ای به طول تقریبا ۱ متر که تمام متعلقات دستگاه مانند جعبه کنترل، دستگیره تعادل، لوپ بر روی آن سوار می شود.
  • لوپ یا کویل: یکی از بخش های کاربردی مهم یک فلزیاب می باشد. که وظیفه ارسال و دریافت سینگال و تشخیص هدف را برعهده دارد.

انواع لوپ فلزیاب

لوپ فلزیاب دارای انواع گوناگون و متنوع می باشد که هر کدام امکانات و ویژگی منحصر به فردی را دارد. که میتوان با توجه به نیاز خود از دستگاه، لوپ مد نظر را تهیه نموده و از آن استفاده نمایید.

  • لوپ مونو: حساسیت کمی به ذرات خاک دارد، کار با دستگاه ساده و آسان می باشد و پوشش دهی مناسبی دارد.
  • بیضوی: دارای تعادل عالی و نقطه یابی دقیق و نیز همچنین وزن مناسبی دارد که حمل آن راحت تر است.
  • هم مرکز: حساسیت بهتری نسبت به اجسام کوچکتر دارد، پوشش دهی خوبی دارد.
  • شکل D: دارای قابلیت قدرت تفکیک فلزات و دقت بالا و نیز حساسیت کمتری نسبت به ذرات و کانی های موجود در خاک دارد.

 

لوپ فلزیاب پالسی چیست؟

شاید برایتان سوال باشد کهلوپ فلزیاب چیست؟ برای نگه داشتن، حرکت منظم و دقیق لوپ بر روی محل کار نیاز به اهرمی دارد که جهت کاوش زمین استفاده شود. که این اهرم همان لوپ فلزیاب می باشد که باعث جلوگیری از خطاهای انسان ناشی از لرزش دست و هنگام راه رفتن می شود.

به این نکته توجه داشته باشید کاوش در محیطی که پر از ذرات و املاح مانند میخ و فلزات ریز در سطح زمین می باشد. باید از بزرگترین سایز لوپ دستگاه فلزیاب استفاده نمائید، لوپ فلزیاب پالسی دارای ابعاد متفاوتی (20تا60 Cm) می باشد.

 

فروش لوپ فلزیاب دست دوم09121611094
فروش لوپ فلزیاب دست دوم
فروش فلزیاب و طلایاب در گلداسمیت
09121611094

 

سیم پیچ‌های مونو (MONO coil)

لوپ های مونو یکی از محبوب ترین سیم پیچ ها در بین سازندگان دستگاه های فلزیاب پالسی می باشد و می توان گفت در اکثر فلزیاب های PI از این مدل لوپ برای کاوش استفاده می شود. در لوپ های مونو مقداری سیم مسی به قطر دلخواه (معمولا 45 و 35 یا 25 سانتی متری) به دور یک هسته هوا (خالی) به صورت تخت و یا روی یکدیگر پیچیده می شود. لازم به ذکر است در صورت ساخت سیم پیچ به صورت تخت می توان پایداری بیشتر و عمق نفوذپذیری بالاتر را در دستگاه فلزیاب انتظار داشت.

  • مزایا: سادگی ساخت، پوشش دهی خوب و حساسیت کم نسبت به ذرات خاک
  • معایب: حساسیت کمتر به اجسام کوچک، مشکل وزن سیم پیچ و حفظ تعادل در لوپ های سایز بزرگ در هنگام کاوش

سیم پیچ‌های هم مرکز (concentric coil)

لوپ های هم مرکز بسیار شبیه به لوپ های مونو هستند و تنها تفاوت آن وجود دو سیم پیچ در یک لوپ است. در سیم پیچ های هم مرکز علاوه بر سیم پیچ اصلی یک سیم پیچ دیگر با قطر کوچکتر از سیم پیچ اول پیچیده می شود. به عنوان مثال در یک لوپ با قطر 45 سانتی متر، سیم پیچ اول با قطر 45 سانتی متر و سیم پیچ دوم در قطری کوچکتر به عنوان مثال 35 سانتی متری پیچیده می شود.

به این ترتیب این سیم پیچ به دستگاه فلزیاب این امکان را می دهد تا فلزات کوچکتر از دید دستگاه پنهان نمانند. اینگونه لوپ ها همانند لوپ های مونو به شکل دایره‌ای هستند و مرکز سیم پیچ آنها دارای فضای خالی است و یا ممکن است در برخی موارد بسته به طراحی قالب لوپ با جسم یا ماده متفاوت پر شود.

امروزه برخی از تولید کنندگان فلزیاب اینگونه سیم پیچ‌ها را بصورت شبکه ای می پیچند، در این حالت سیم پیچ مشابه نوع هم مرکز است ولی سیم پیچ به صورت یک شبکه تار عنکبوت در هم تنیده پیچیده می شود.

  • مزایا: حساسیت بهتر به اجسام کوچکتر و پوشش دهی خوب
  • معایب: کاهش سطح پایداری دستگاه فلزیاب در حین کاوش، مشکل وزن سیم پیچ و حفظ تعادل در لوپ های سایز بزرگ در هنگام کاوش

سیم پیچ D شکل (double D shaped coil)

لوپ های طرح D از دو سیم پیچ فرستنده و گیرنده تشکیل شده اند. که به صورت دو حرف D انگلیسی پشت به پشت هم قرار می گیرند. این نوع سیم پیچ ها به دلیل تقسیم شدن قطر سیم پیچ فرستنده از پوشش دهی کمتری برخوردار هستند و معمولا دستگاه های فلزیابی که با این مدل لوپ کار می کنند دارای عمق کاوش کمتری هستند. اما این لوپ ها کمتر تحت تاثیر کانی های موجود در خاک قرار می گیرند در نتیجه پایداری بیشتر، دقت بالاتر و همچنین قدرت تفکیک دقیق‌تر به دستگاه های فلزیاب می دهند.

  • مزایا: حساسیت پایین نسبت به ذرات و کانی های موجود در خاک، بالا بودن دقت عملکرد و افزایش دقت و قدرت تفکیک فلزیاب
  • معایب: پوشش دهی کم و عمق کاوش پایین

در حالت کلی اهداف در گنج یابی به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • گروه اول: اهدافی با عمق 1.5 الی 2.5 متر تا نهایتا 3 متر که معمولا قبر هستند، یا اهداف با عمق کم که در این مکان ها باید با لوپ 50 سانتی کار کنید که کنترل آن نسبت به لوپ 1×1 راحت تر می باشد.
  • گروه دوم: تپه ها یا کوههایی که عمق کار در آنها بالاست. مبحث شناسایی عمق بستگی زیادی به سواد زمین شناسی، خاک شناسی شما دارد که منطقه را شناخته و نسبت به آن دستگاه یا لوپ را انتخاب کنید.
  • اهدافی که بالای عمق 3 متر هستند مثل تپه ها، کوه ها و دفینه های بزرگ از لوپ 1×1 استفاده می کنیم که بتواند عمق زیادی نفوذ کرده و راحت اهداف را شناسایی کند.
  • گروه سوم: اهدافی که در عمق 20 ، 30 ، 40 و 80 سانتی قرار دارند مانند سکه های سطحی و ناگت های طلا در این مکان ها بهتر است از لوپ 25 یا 35 کار کنید که مختص فلزات ریز می باشد.

 

فروش لوپ فلزیاب دست دوم09121611094
فروش لوپ فلزیاب دست دوم
فروش فلزیاب و طلایاب در گلداسمیت
09121611094

 

نتیجه گیری

در آخر توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25سال سابقه فروش میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت،زمین تست،خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت فلزیاب و یا دستگاه های دیگر میتوانید به صفحه ما مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر راجب دستگاه و شرایط خرید به سایت گلد اسمیت مراجعه کنید و یا با شماره 09121611094تماس بگیرید و با مهندسین شرکت گلد اسمیت در ارتباط باشید.

***دفتر فروش دستگاه فلزیاب برای شما کاربران عزیز خریدی آسان،

مناسب با نیازتان میباشد***

اگرشماکاربران گرامی بدنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید

میتوانید از طریق مربوطه اقدام به خرید نمایید

همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت

حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت

گلداسمیت با ما در ارتباط باشید

اینستاگرام گلد اسمیت

تلگرام گلد اسمیت

سوالکده(سوالات متداول فلزیاب)

خرید از دیجی کالا

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما